Op weg naar het Sophia - Reisverslag uit Rotterdam, Nederland van Mirte Mondeel - WaarBenJij.nu Op weg naar het Sophia - Reisverslag uit Rotterdam, Nederland van Mirte Mondeel - WaarBenJij.nu

Op weg naar het Sophia

Door: Inge

Blijf op de hoogte en volg Mirte

25 Oktober 2017 | Nederland, Rotterdam

En dan is het de dag van de opname. Pas s avonds om 8 uur moeten we ons melden en al proberen we te doen alsof het een gewone woensdag is,alles is alleen maar een aanloop naar vanavond. Norah doet het geweldig op paardrijden al heeft ook zij een vermoeid gezicht. Gisteravond toen ze naar bed ging kwam het hogewoord er uit. Zewildeniet mee Mirte wegbrengen naar het ziekenhuis. Toen ik haar vroeg waarom niet zei ze dat ze het eng vond. 'Ik heb al een vriendinnetje in een rolstoel, ik wil niet ook nog een zus in een rolstoel.' (Bij een vriendinnetje van Norah uit Breda zijn bij een soortgelijke operatie complicaties opgetreden waardoor ze verlamd is geraakt). Ik probeer haar gerust te stellen, maar ja helemaal lukt dat niet. Ze verwoordt de angst die we allemaal voelen.

We eten met zn allen en daarna op de fiets naar het ziekenhuis. De hele kamer wordt versierd met vlinders, posters en vlaggetjes. Het is fijn om dit zo als gezin te doen. Het afscheid van de kinderen is een mooi moment, fijn om te merken dat ze dol op elkaar zijn, iets wat ze anders nogal goed weten te verbergen.... ;)

Mirte wordt nog een keer geprikt en dan gaat ze lekker in bed liggen. We doen nog even alsof het feest is en kijken Brugklas en eten chips. Als het dan toch echt tijd is om te gaan slapen, breekt ze en begint hard en lang te huilen. Wat een spanning en wat moeilijk als je dat zo slecht kunt delen. Maar het lucht op en uiteindelijk valt ze in slaap....

• 25 Oktober 2017 - 22:43

Kim:

Lieve Mirte, heel veel succes morgen. We hopen dat het een beetje meevalt voor je! Dikke x Joey, Kim, Vera en Tom

• 25 Oktober 2017 - 22:44

Opa Henk:

Hoi Mirte
    Lekker geslapen, spannend he vandaag
    Geloof er maar in dat de dokter goed zij best zal doen en dat het voor jou veel beter is dat de dokter je rug recht maakt
    Opa

• 25 Oktober 2017 - 23:08

Willem En AnnA:

Hoi Mirte,

Als je dit leest is de operatie al geweest.....toch willen wij je heel veel sterkte wensen enne.....wij vinden je heel supersterkstoer hoor.
    Veel beterschap groetjes van Willem en AnnA.
    Ook voor pap en mam en je zusjes en broer sterkte gewenst!

• 25 Oktober 2017 - 23:23

Zoé En Gerard:

Hoi mirte,
    Heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee..EEEEEEEEEEL VEEL succes. Voor je het weet is het al weer voorbij en kan je weer lekker huis.
    Sterkte, ook aan de pappas en de mammas en broertjes en zusjes.

• 25 Oktober 2017 - 23:48

Dikke knuffel

• 26 Oktober 2017 - 00:08

Bets En Sjac:

Lieve Mirte & allemaal,
    heel veel sterkte en lieve groetjes, toi, toi

• 26 Oktober 2017 - 00:19

Angelique :

Lieve Mirte,
    Ik vind je heel stoer en ik heb gehoord van 2 vrienden die in het Sofia ziekenhuis werken dat de dokter in het ziekenhuis de allerbeste van Nederland is!
    Als je rug weer beter is kom je me dan nog een keertje helpen met mama in de winkel?
    Want ik vond dat heel fijn!
    Een knuffel van Angelique

• 26 Oktober 2017 - 01:10

Stefan:

Wat ongelofelijk spannend. Voor Mirte, maar ook voor papa, mama en je zusjes en broertje. Ik duim voor jullie dat het allemaal goed zal gaan. Heel veel sterkte morgen!
    Liefs,
    Stefan

• 26 Oktober 2017 - 07:34

Gioya Vlug:

Hoi lieve Mirte! Wat een onwijs spannende dag vandaag zeg! Heb je wat uurtjes kunnen slapen? Heel veel geluk gewenst voor vandaag en ik hoop dat mijn collega's je goed verzorgen op de IC!
    Dikke knuffel, Gioya (ook van Roos en Steef natuurlijk!)

• 26 Oktober 2017 - 09:13

Nel En Rens :

Hallo Mirte heel veel sterkte en hopelijk is het staks allemaal weer goed met je rug.
    Dikke knuffel van ons voor jou en papa en mamma broer en zusjes opa en oma.